Čtyřkolky, dovoz automobilů, autoservis

+420 603 581 838


Journeyman expedice Rumunsko 2014

Po dvou letech se opět vracíme do Rumunska. Ne, že bychom loni nikde nebyli, byli jsme na Ukrajině, ještě před válkou. Potkali jsme tam mnoho vstřícných a pohostinných lidí, popili vodku a projeli hory kolem Koločavy. Rumunsko je ale Rumunsko. Zvolili jsme letos lokalitu, známou v celé Evropě jako meku motokrosových závodů a výletů na motorkách, Turnu Ruieni. Tomu odpovídal jak terén, tak vše kolem. Tato oblast je na offrooad zvyklá, mnoho penzionů, motorkářů a místních, kteří terénní stroje všeho druhu považují za samozřejmost. Ubytování bylo předem domluveno v penzionu, jehož majitel měl tři endura a sám aktivně jezdil. Poradil nám kam jet a kam nás nepustí, protože jsou závody. Měl přístřešek pro naše čtyřkolky včetně dílny, která se nám nakonec docela hodila.

V sobotu ráno, hned po příjezdu, jako vždy nadrženi na hory, jsme hned vyjeli. Jarda, Martin a já se svými již vyzkoušenými a osvědčenými X osmičkami, na které nedám dopustit, už proto, že jsem vyzkoušel všechny možné jiné typy, ale osmička je určitě z mého pohledu nejlepší. Marcel s Radkem už klasicky na X5 a Jumbu 720. Letos si s námi vyjel i náš dlouholetý kamarád Ondra, který nás před patnácti lety k offroadu přivedl. Ten osedlal Jumbo 720 Sport. Trasa byla zprvu lehká, přiměřeně náročná, plná véček, prudkých výjezdů a kamenitých potoků, až do doby, kdy jsme se dostali na motokrosovou trať s mnoha drážkami od drapáku, která vyústila v prudký výjezd lesem po rašelině a kluzkých kořenech, kde jinak nejlepší z nás Martin, nezvládl boční náklon a čtyřkolka se mu převalila. Velký kámen v cestě jí rozbil klec diferenciálu a střepy už dokončily dílo zkázy uvnitř. Po dlouhých hodinách jsme nakonec stroj pomocí navijáků a lidské síly dostali zpět do penzionu.

Druhý den Martin vyndal diferenciál i s rameny, prachovky zašpuntoval  aby se do nich nedostalo bahno a jeli jsme vyzkoušet co X osmička dokáže bez předního náhonu. Zvolen byl lehčí terén po hřebenech v podhůří. Vzhledem k tomu, že se to stalo právě tomuto bývalému závodníkovi bylo po chvíli jasno. O člena výpravy jsme nepřišli. Veškeré terény vyjel pod plným plynem takřka letmo. Mohli jsme na další den zvolit zas náročnější trasu.

Další dny byly ve znamení přejezdu dvou a půl tisíce metrů vysokých vrcholů, po nádherných hřebenech, kde se nám otevíraly obrovské kaňony, na dně s průzračnými plesy, skály, louky plné všude přítomných ovcí a koní. Probíhalo i setkání jak s turisty, pastevci ovcí, tak s motorkáři. Při jednom sjezdu proti nám vyskákala parta devíti výborných a vtipných moraváků na endurech. Po par fotkách zas byli pryč. Nakonec jsme sjížděli i místní ski areál, kde vedle obrovských zchátralých Čaučeskových hotelů, rostou malé dřevěné penziony, před kterými parkují zelená vojenská pasová vozidla na dopravu lyžařů k jedné dvousedačkové lanovce a pár kotvám, které ve mně moc bezpečí nevzbuzovaly.

I přes nepřízeň počasí, kdy déšť má taky něco do sebe, protože vznikne okamžitě bahno a terén, který včera nebyl vůbec problém, je dnes takřka nesjízdný, jsme podnikli výjezd k místní zřícenině hradu a mohli se tak pokochat pohledy do rozsáhlého údolí. Další zajímavostí byly průjezdy uměle vybudovanými zavodňovacími kanály, kde se dalo jet velmi rychle. Voda stříká až do tří metrů vysoko a následně skončíte v hluboké laguně nebo v lepším případě v bahně. To vše za podpory místních zemědělců, kteří nás v tom podporovali a stále nás hecovali k riskantnější jízdě.

Nakonec jsme ještě navštívili historické památky v blízkém městě a poté vše zabalili. Náš konvoj dvou terénních aut, za kterými byli na valnících naskládáni naši mazlíčci, mohl vyjet zpět do Čech.

Tato výprava byla co se týče offroadových zážitků jedna z nejlepších, které jsem se za poslední léta zažil.

Martin Bouček

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014

Rumunsko 2014


Rychlý kontakt

Auto JARI ŽAMBERK

Jaromír Lom
Do Kotle 1380
564 01 Žamberk

IČO:44402953

Mob.: 603 581 838
E-mail:

Otevírací doba

Po - Pá
9h-12h, 13h-17h
So
9h-12h

Případně po tel. dohodě.


© 2018, AUTO JARI Žamberk - všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑