Čtyřkolky, dovoz automobilů, autoservis

+420 603 581 838


Journeyman expedice Rumunsko 2012

Úterý 29. května, 17:30
Dočkali jsme se! Většinu čtyřkolek máme naložených a už jenom čekáme na skupinu z Prahy, kteří sem do Žamberka přijedou během pár chvil. Vyrážíme s jasným cílem. Tím je pension v malé vesničce Telciu. Dorazit bychom měli zítra ráno. Uvidíme, jak budeme po noční cestě unavení. Podle toho přizpůsobíme náročnost terénu na středeční projížďce, ale  ve čtvrtek už startujeme naplno. Tak nám držte palce.

Středa 30. května, 16:45
Dnes jsme dojeli do pensionu Sonia v Telciu po desáté hodině ráno. Za volantem jsme se střídali, takže jsme mohli vyrazit už v poledne. Chtěli jsme si ošahat zdejší terén a hlavně otestovat Osmičku. Vyzkoušeli jsme ji v kamenitém potoce v podobě táhlého kopce. Opravdu nás nezklamala ani verze Standar, ani Deluxe. Musíme ocenit světlou výšku, dobrou stabilitu (i ve dvou lidech) a výkon nekonečného množství v takovém terénu. Naopak máme respekt Osmičce pořádně naložit, aby nám neujela. Bohužel, když jsme chtěli ohmatat technické pasáže a řízení ve véčkách začalolít jako z konve, takže z našich plánů sešlo a vrátili jsme se na penzion. Nicméně osvědčené X5 a X6 nás také nezklamaly, vše zdolali bez problémů. Tak zítra další info.

Čtvrtek 31. května, 20:10
Vyjeli jsme okolo deváté ráno a počasí nám vyšlo nádherně. Jedinou spršku, kterou jsme zažili ještě dopolodne, jsme přežili díky pláštěnkám za jízdy. Déšť nám připravil opravdu prudký  bahnitý výjezd. Po chvilce jsme měli vzorky na pneumatikách zalepené bahnem, takže jsme si užili i nějaké to klouzání. Marcel na X5 po něm prohlásil:"Tak už vím co je ta X8..." Po tomto výjezdu jsme si dali svačinu na louce společně s krávami, které se pásly. Možná i s nějakým býkem, tak jsme si od nich drželi odstup. Z louky jsme vyrazili táhlejším už mírným kopcem, po kterém jsme si vychutnávali nádnerných panoramat a technických pasáží. Trochu jsme se zapomněli a už bylo pozdě, tak jsme museli jet domů nejrychlejšíma, ale za to nejprudšíma sjezdama. Na zítra máme naplánovanou dvoudenku s přespáním ve stanu nebo v salaši. Takže pokud bude počasí přát, ozveme se až v sobotu.

Pátek - Sobota, 1.-2. června
Na tyto dva dny jsme si naplánovali dvoudenní výlet. Hned ráno jsme vyjeli do hor s obavami, že nás zastihne déšť. Občas nás zastihla nějaká přeháňka, ale vždy jsme si navlíkli nepromoky a pokračovali jsme. Zase jsme si mohli naplno užívat bahna. Občas jsme projeli i bahnem hlubokým těsně pod výfuk. Okolo páté večer jsme začali stoupat strmým potokem k hřebenům hor, kde jsme chtěli kempovat. Do cesty se nám postavily zkácené buky, které byly vhodné tak na motorovou pilu. Proto jsme se vrátili a začali jsme hledat jinou cestu. Našli jsme strmé Véčko, které vedlo naším směrem. Výjezd byl komplikovaný a riziko převrácení vysoké, proto jsme se jistili kurtami. Dokonce jedna X6 se převrátila na bok. Když jsme ji postavili zpátky na kola, pokračovali jsme o to opatrněji dál. A znovu jsme spatřili naše nepřátele stromy zapíchnute v zemi opřené o stráň, takže se nedali ani podjet, ani přejet. Proto jsme je museli nařezat a Osmičkou odtáhnout za pomocí kurty na střed koryta, tak aby se dali přejet. Vyjeli jsme na rozlehlé louky, asi 100 metrů pod vrcholem hory, kde jsme potkali tři pasáky, kteří nám nabídli přespat v salaši, jelikož si mysleli že v noci bude příšerné počasí. Ale my se rozhodli spát ve stanech. Proto jsme vyjeli o 50 metrů výše, těsně pod vrchol, kde jsme si postavili tábořiště. V noci nás zastihl takový slejvák, že jsme se od 4 ráno sušili u ohně. Ráno v sobotu jsme se probudili nevyspalí. Rozhodli jsme se projet po hřebenech a pak hledat cestu do krásné vesničky Ieud. Jelikož do ní netekl žádný potok, kterým bychom sestoupili. Museli jsme hledat jinou variantu. To nám zabralo dost času, ale nakonec jsme našli cestičku skrz les na polní cestu, odkud jsme se dostali do Ieudu. Tam jsme se zastavili u typických rumunských kostelů a pokračovali jsme cestou do našeho pensionu.
Výkon a stabilita Osmiček se v tomto terénu osvědčily a všechny stroje nehlásí žádnou závadu. Radost nám dělá i vstřícnost místních obyvatel, kteří na nás pořád mávají.

Neděle 3. června, 20:55
Všichni unavení po dvoudence ráno porušili disciplínu a dlouho odpočívali. Vyrazili jsme až po desáté ráno. Jeli jsme natankovat a nakoupit chleba do místního obchůdku. Jelikož byla neděle, spousta místních bylo oblečených do krojů a šli do kostela. Chtěli jsme dojet na vrchol hory Fata. První offroadový kousek, který byl pro nás dnes rozcvičkou. Byl potok do kopce, který byl místy velmi zrádný. Po vyškrábání se na louku jsme se naobědvali, pokecali a vyrazili dál. Jenže jsme narazili na dva padlé stromy přes cestu. Rozhodli jsme se, že přeneseme čtyřkolky za pomoci provizorních nájezdů udělaných z toho, co jsme našli v lese. Museli jsme se jistit kurtami, občas i šesti najednou, aby nám čtyřkolky nespadly ze stráně. Když jsme přenesly všech 5 čtyřkolek, vyrazili jsme dál. Asi po kilometru a půl jsme nemohli věřit vlastním očím. Před námi ležel ještě tlustší strom. Na jeho překonání jsme museli přehodit naviják přes větev a přítáhnout se jako na jeřábu. Takže zadní kola byla na kmenu a přední zavěšená ve více než dvoumetrové výšce. O to zajímavější byl "pád", asi ve dvou případech trochu neplánovaný, ale kurty zajišťovaly bezpečnost. Po tomto zdolání další velké překážky jsme měli před sebou už jen výjezdy, bez fyzické práce mimo čtyřkolku a na vrchol jsme dojeli. Na zítra máme naplánován výlet do výšky alespoň 2000 m. n. m.

Pondělí 4. června, 13:45
Poslední den expedice jsme vyrazili na horu ve výšce 2000 m. n. m. Rozhodli jsme se vyrazit dnes večer domů, abychom se vyhli zácpám a nezdrželi se moc dlouho na  rumunských silnicích, které jsou v dost špatném stavu i na české poměry. Proto jsme dnes kladli důraz na včasné vyjetí. Začátek byl po prašných serpentinách, kde jsme se nabažili driftování. Poté následoval kamenitý výjezd s občasnými náklony nebo Véčky. Ani dnes jsme se nevyhli odklízení povalených stromů, ale nebylo jich tolik jako včera a ani nebyly tak velké. Po tomto výjezdu jsme se dostali do výšky cca 1800 m.n.m. a otevřel se nám nádherný výhled. Po hřebenech jsme vyjeli až do výšky nad 2000 m.n.m., kde jsme si i v červnu mohli zadovádět ve sněhu. Po obědu jsme vyrazili stejnou cestou dolů, protože jsme chtěli být v penzionu včas a nikde se nezasekat. Tuto část expedice jsme přežili bez újmy na zdraví, což byl náš hlavní cíl. Tím to ale nekončí! Ještě musíme dojet v pořádku domů.

Úterý 5. června, 8:05
Hlásíme konec expedice. V Žamberku jsme složili většinu čtyřkolek a rozloučili jsme se se skupinou z Prahy. Doufáme, že se vám články a fotky líbily.

Chtěli bychom poděkovat firmě Journeyman za materiální podporu, kterou jsme nakonec nepotřebovaly a také všem členům expedice, hlavně Marcelovi, za fyzickou práci v lese.

Ještě se nám nikdy nestalo, že by stroje Journeyman nezvládly náročnost rumusnkého terénu nebo že by měly nějakou závadu, kterou bychom zde museli řešit. Jediné co jsme tu spravovali, jsou defekty, které jsme schopni vyřešit do 10 minut zalepením gumy.

Na X8 vyzdvihujeme motorovou brzdu při prudkých sjezdech při zařezené rychlosti L, světlou výšku, skvělou stabilitu a v neposlední řadě nekonečný výkon dvouválcového motoru. Bylo opravdu málo míst, kde musel spolujezdec sesednout a to spíše kvůli bezpečnosti. Tento stroj předčil naše očekávání.

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012

Rumunsko 2012


Rychlý kontakt

Auto JARI ŽAMBERK

Jaromír Lom
Do Kotle 1380
564 01 Žamberk

IČO:44402953

Mob.: 603 581 838
E-mail:

Otevírací doba

Po - Pá
9h-12h, 13h-17h
So
9h-12h

Případně po tel. dohodě.


© 2018, AUTO JARI Žamberk - všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑